Protecció de dades

ÚLTIMA ACTUALITZACIÓ 13 DE GENER DE 2023

En aquest document es facilita tota la informació sobre el tractament de dades personals que les entitats del Grup Vithas realitzen sobre les dades dels seus pacients i complementa la informació bàsica proporcionada al document “Informació sobre tractament de dades personals” que tot pacient ha de signar.

  1. RESPONSABLES DEL TRACTAMENT I DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES
  2. ORIGEN DE LES TEVES DADES
  3. FINALITATS, BASES LEGITIMADORES I CATEGORIES DE DADES
  4. TERMINI DE CONSERVACIÓ
  5. DESTINATARIS
  6. TRANSFERÈNCIES INTERNACIONALS
  7. DRETS

1. RESPONSABLES DEL TRACTAMENT I DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES

El Grup Vithas aspira a proporcionar als seus pacients un servei homogeni, de qualitat i fàcilment accessible a tots els seus hospitals i centres, per a això requereix una gestió centralitzada i unificada de determinats aspectes administratius, econòmics i estratègics. Això implica una determinació conjunta de les finalitats i els mitjans per al tractament de les dades personals dels nostres pacients, la qual cosa es tradueix en la coresponsabilitat de totes les entitats que conformen el Grup Vithas i que gestionen hospitals, centres o serveis sanitaris.

Com a corresponsables del tractament, les entitats del Grup Vithas compleixen amb l'obligació d'informar-te sobre el tractament de les teves dades a l'hora de crear la teva fitxa de client (quan acudeixes per primera vegada a qualsevol hospital o centre del Grup Vithas) a través de la signatura del document de protecció de dades pertinent. Així mateix, cadascuna de les entitats del Grup Vithas t'informarà de manera específica abans de realitzar qualsevol tractament de dades per a una finalitat diferent de les indicades en aquest document, i serà obligació individual de cadascuna facilitar-te aquesta informació. Els consentiments que haguessis prestat o rebutjat en el moment de la creació de la teva fitxa de client, així com les modificacions dels consentiments que pugues fer posteriorment, aplicaran a totes les entitats del Grup Vithas per igual i sense distinció.

En compliment de l'article 26 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d'ara endavant, “RGPD”), pots sol·licitar més informació sobre l'acord de coresponsabilitat entre les entitats del Grup Vithas.

En línia amb la gestió unificada abans esmentada, el Grup Vithas ha nomenat un Delegat de protecció de dades amb el qual pots contactar per a qualsevol qüestió relacionada amb la protecció i el tractament de les teves dades personals per qualsevol de les entitats del Grup Vithas amb el correu electrònic proteccion.datos@vithas.es.

Pel que fa l'exercici dels drets relatius al tractament de les teves dades personals, pots adreçar-les indistintament a qualsevol de les entitats del Grup Vithas oa l'adreça de correu electrònic única, tal com s'indica a l'apartat corresponent d'aquest document.

Pots consultar quina entitat del Grup Vithas gestiona cadascun dels nostres hospitals (i els centres mèdics associats a cadascun d'aquests hospitals) a l'adreça https://vithas.es/sociedades-vithas/.

2. ORIGEN DE LES TEVES DADES

Com a norma general, les dades personals que tractem les obtenim directament del pacient o del seu representant, bé perquè ens les faciliten en crear la fitxa de client la primera vegada que acudeixen a un dels nostres centres, o bé perquè es generen a partir de la interacció amb nosaltres (per exemple, a través de l'assistència sanitària es va generant informació i documentació clínica).

Tot i això, també rebem informació sobre els pacients a partir de tercers que ens la faciliten, principalment en relació amb la prestació dels serveis sanitaris, com per exemple:

  • Pacients que acudeixen als nostres centres sota la cobertura d'una companyia asseguradora, una mutualitat o una altra entitat (nacional o estrangera) obligada al pagament de l'assistència:: en aquests casos, la companyia que està obligada al pagament de l'assistència sanitària ens pot facilitar informació sobre la identitat i les cobertures del pacient, així com els seus límits (franquícies, copagaments, límits quantitatius, excepcions, etc.)
  • Pacients que acudeixen als nostres centres a l'empara de concerts existents entre Vithas i les mútues d'accidents de treball i malalties professionals col·laboradores amb la Seguretat Social:: aquestes mútues ens faciliten informació bàsica sobre el pacient, informació sobre la seva salut rellevant per a l'assistència i que hagués recollit la mútua a través dels seus propis cobertura proporcionada per la mútua.
  • Pacients que acudeixen al nostre centre derivats d'altres centres o professionals sanitaris aliens a Vithas: aquests centres o professionals ens faciliten la informació d'identitat i contacte necessària per realitzar l'admissió i el tractament del pacient, que ha d'haver estat informat o haver prestat el seu consentiment previ a aquesta cessió.
  • Pacients referits pels serveis mèdics d'empresa en el marc dʻacords entre Vithas i l'entitat ocupadora del pacient: el servei mèdic dʻempresa ens facilita la

informació bàsica d'identitat i contacte del pacient, la confirmació que és treballador de la dita empresa (i que per tant té dret a la cobertura de l'assistència sanitària) així com les dades de salut que siguin pertinents per a la correcta atenció mèdica o sanitària del pacient, sempre que aquest ho hagi consentit.

  • Pacients atesos a l'empara de concerts sanitaris amb administracions públiques:: els organismes que tenen concertada una determinada assistència sanitària amb Vithas a favor dels seus pacients ens proporcionen les dades d'identitat per verificar el dret del pacient a la cobertura de l'assistència sanitària sol·licitada, així com la informació de salut del pacient que sigui necessària per a l'atenció sanitària.
  • Pacients estrangers procedents d'embarcacions que atraquen en ports espanyols i són atesos als hospitals i centres Vithas amb la intermediació de les entitats consignatàries: aquestes entitats consignatàries ens faciliten les dades d'identificació necessàries per a l'admissió i, si escau, les dades necessàries per confirmar la cobertura que pogués tenir contractada el pacient.

3. FINALITATS, BASES LEGITIMADORES I CATEGORIES DE DADES

FinalitatBase legitimadoraCategoria de dades
Prestar el servei assistencial sol·licitat, incloent: gestió administrativa de la citació i admissió del pacient; obertura i manteniment de la història clínica; prevenció, diagnòstic i tractament mèdic o seguiment de procés clínic pels diferents canals (presencial, xat mèdic i videoconsulta); contactar amb el pacient o el seu representant amb motiu del servei (p. ex. per recordar cites i revisions o informar sobre la disponibilitat de resultats); facturació dels serveis prestats; contestació de reclamacions o queixes relacionades amb els serveis prestats i, en general, qualsevol actuació necessària per a la gestió de la prestació del servei de salut.

En cas d'urgències vitals, es podran tractar les dades per a finalitats addicionals relacionades directament amb la prestació de lassistència sanitària (per exemple, el trasllat a un altre centre).

La ejecución de la relación contractual (Art. 6.1.b del RGPD).

Les dades de salut (dades especialment protegides) són tractades segons la seva necessitat per a la prestació d'assistència sanitària (excepció de l'article 9.2.h del RGPD).

Les dades biomètriques que es puguin demanar a la signatura biomètrica de la documentació contractual són tractades sobre la base del consentiment explícit de linteressat (art. 9.2.a del RGPD).

En cas d'urgències vitals, es podran tractar les dades personals sobre la base de protegir els interesos vitals del pacient (Arts. 6.1.d y 9.2.c del RGPD).

Dades identificatives de pacients o representants del mateix (nom, cognoms, sexe, data de naixement, DNI/Passaport, nacionalitat, targeta sanitària, número de la seguretat social o mutualitat); dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic, adreça); característiques personals; dades de salut (història clínica/documentació clínica); dades biomètriques (signatura biomètrica); dades transaccionals (pagaments, ingressos, transferències, càrrecs).
Atenció de sol·licituds d'accés, lliurament o enviament d'informació o documentació clínica pel mateix pacient o tercers autoritzats o habilitats legalmentEl compliment d'una obligació legal (Art. 6.1.c del RGPD)

Les dades de salut (dades especialment protegides) són tractades sobre la base de la seva necessitat per a la prestació d'assistència sanitària (excepció de l'article 9.2.h del RGPD), així com per a l'atenció de peticions dels jutjats i tribunals quan actuen en exercici de la seva funció judicial (excepció del 9.2.f del RGPD), així com per a l'atenció de peticions dels jutjats i tribunals quan actuen en exercici de la funció judicial (excepció art. 9.2.f del RGPD).

Dades identificatives de pacients o representants del mateix (nom, cognoms, DNI/Passaport), dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic), dades de salut del pacient (història clínica/documentació clínica).
Realització d'enquestes de satisfacció per valorar, monitoritzar i millorar la qualitat del servei assistencial prestat.L'interès legítim Responsable en controlar i millorar la qualitat del servei assistencial prestat als seus pacients (Art. 6.1.f del RGPD).Dades identificatives (nom); dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic, centre Vithas); informació de l'especialitat mèdica proporcionada; qualsevol altra informació que facilitis a través dels camps de text lliure als formularis habilitats.
Informar als acompanyants del pacient del seu estat de salut durant la seva estada o ingrés al centre.El consentiment prestat pel pacient o el seu representant, si escau, en el document dinformació sobre tractament de dades personals (Art. 6.1.a del RGPD).Dades identificatives (nom, cognoms); dades de salut (informació de l'estat del pacient durant l'estada o ingrés al centre).
Enviar comunicacions comercials personalitzades sobre els serveis oferts pel Grup Vithas amb base al perfil de client elaborat amb la informació recollida o generada pel Grup Vithas.El consentiment prestat pel pacient o el seu representant en el document d'informació sobre tractament de dades personals (Art. 6.1.a del RGPD).Dades identificatives (nom); dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic, centre Vithas); informació de l'especialitat mèdica proporcionada; qualsevol altra informació que facilitis a través dels camps de text lliure als formularis habilitats.
Quan els pacients acudeixen a un centre Vithas sota la cobertura d'una entitat estrangera fora de l'Espai Econòmic Europeu (Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein I Noruega), realitzem la cessió de les dades personals, incloses les dades relatives a la salut, a la companyia asseguradora, servei públic el pagament pels serveis realitzats, per tal que pugui verificar, comprovar i gestionar la cobertura i assumir el pagament pels serveis realitzats.El consentiment prestat pel pacient o el seu representant en el document d'informació sobre tractament de dades personals (Art. 6.1.a del RGPD).Dades identificatives de pacients o representants del mateix (nom, cognoms, sexe, data de naixement, DNI/Passaport, nacionalitat, targeta sanitària, número de la seguretat social o mutualitat); dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic, adreça); característiques personals; dades de salut (història clínica/documentació clínica); dades biomètriques (signatura biomètrica); dades transaccionals (pagaments, ingressos, transferències, càrrecs).
Atenció de queixes, reclamacions i suggeriments per pacients, clients o tercers no relacionats amb una relació contractual prèvia.L'interès legítim del Responsable a contestar les queixes, reclamacions informals i suggeriments que li remetin els interessats per conèixer la percepció del públic sobre la seva imatge i detectar problemes, incidències i punts de millora en els seus serveis, instal·lacions, imatge, etc. (Art. 6.1.d i 9.2.c del RGPD).

Quan es tracta de reclamacions de consum oficials, la base per al tractament és obligació legal en virtut de la normativa de consum autonòmica aplicable (Art. 6.1.c de l'RGPD).

Dades identificatives del pacient i/o reclamant (nom, cognoms, DNI/Passaport); dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic, adreça); dades de salut (servei o especialitat contra la qual reclama); qualsevol altra informació que facilitis a través dels camps de text lliure als formularis habilitats.
La defensa dels seus interessos en els procediments administratius i judicials iniciats pel Responsable o dirigits contra aquest.Execució de la relació contractual quan el procediment tingui origen en una relació contractual, o linterès legítim del Responsable a exercir el seu dret a la tutela judicial efectiva, quan la reclamació no tingui origen en una relació contractual prèvia (Art. 6.1.b del RGPD).

Les dades de salut (dades especialment protegides) són tractades sobre la base de la seva necessitat per a la formulació, exercici i defensa de reclamacions (excepció de l'article 9.2.h del RGPD).

Dades identificatives (nom, cognoms, data de naixement, DNI/Passaport), dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic), dades de salut del pacient (història clínica/documentació clínica).
Emisió de justificants de l'atenció o ingrés del pacient al centre Vithas perquè el mateix pacient o els seus acompanyants els aportin per justificar la seva presència al centre.Execució de la relació contractual en cas de justificants sol·licitats pel propi pacient (Art. 6.1.b del RGPD).

En cas de justificants sol·licitats per acompanyants del pacient, la base per al tractament és l'interès legítim de l'acompanyant a justificar l'acompanyament i cura del pacient als efectes oportuns, especialment en relació amb els permisos laborals retribuïts (Art. 6.1.f de l'RGPD).

Dades identificatives del pacient i de l'acompanyant (nom, cognoms); dades que justifiquin l'estada al centre sense incloure dades de salut.
Compliment d'obligacions legals que requereixin el tractament de dades personals, com poden ser: atenció de requeriments d'informació per part d'autoritats judicials o administratives (Agència Estatal de l'Administració Tributària, Autoritats sanitàries o de consum, etc.) o comunicació d'informació a registres públics.El cumpliment d'obligacions legals aplicables al Responsable (Art. 6.1.c del RGPD).

Les dades de salut i, en el seu cas, les dades genètiques (dades especialment protegides) són tractades segons el dret comunitari i nacional (excepció de l'article 9.2.h del RGPD). En concret, les dades de salut són tractades per al compliment d'obligacions legals contingudes o derivades de les normes enumerades a la Disposició Addicional Dissetena de la Llei Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.

Dades identificatives (nom, cognoms, data de naixement, DNI/Passaport), dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic), dades de salut del pacient (història clínica/documentació clínica).
Aplicar processos d'anonimització i pseudonimització per tal de dur a terme projectes de recerca biomèdica utilitzant les dades anonimitzades/pseudonimitzades. Aquests processos permetran separar les dades necessàries per realitzar els projectes de recerca de les dades que permeten identificar els pacients, de manera que sigui impossible identificar el pacient a què fa referència la informació mèdica utilitzada per a la recerca, o que per això es requereixi informació addicional que es manté separada de les dades mèdiques.L'interès legítim del Responsable a promoure la investigació biomèdica.

Les dades de salut (dades especialment protegides) són tractades per al compliment d”obligacions derivades de la investigació científica (excepció de l'article 9.2.j del RGPD i la Disposició Addicional Dissetena de la Llei Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals).

Dades identificatives (nom, cognoms, data de naixement, DNI/Passaport), dades de contacte (telèfon, adreça de correu electrònic), dades de salut del pacient (història clínica/documentació clínica).
Alguns centres vitas compten amb un sistema de videovigilància que recull imatges a temps real dels usuaris del centre. El tractament d'aquestes dades té una finalitat exclusivament de seguretat i control d'accés a les instal·lacions.El compliment d'una missió en interès públic (Art. 6.1.e del RGPD).Imatge de pacients, acompanyants i visites en general.

4. TERMINI DE CONSERVACIÓ

Amb caràcter general només se'n conservaran les dades durant el temps estrictament necessari per a la finalitat per a la qual van ser recollides.

Les dades personals proporcionades, així com les derivades de l'assistència sanitària prestada seran conservades durant els terminis establerts a la normativa nacional i autonòmica aplicable, i almenys durant els cinc anys següents des que es produeixi l'alta de cada procés assistencial, segons el que disposa la Llei 41/2002, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació. Superat el període mínim esmentat i havent finalitzat la relació assistencial i contractual, el responsable mantindrà les seves dades degudament bloquejades, durant el termini dels terminis corresponents a la prescripció legal.

Les dades personals tractades amb la finalitat de recerca científica es conservaran el temps adequat a cada cas segons el tipus d'estudi de recerca en què participi i tenint en compte la normativa aplicable a aquests casos. Pel que fa a les dades tractades amb finalitats de recerca científica les autoritats de control de les comunitats autònomes, poden sol·licitar prèviament el responsable del tractament i d'acord amb el procediment reglamentàriament restablert acordar el manteniment íntegre de determinades dades, atesos els valors històrics, estadístics o científics d'acord amb la legislació que resulti aplicable a cada cas.

Les dades personals proporcionades amb la finalitat de gestionar qualsevol sol·licitud d'informació, queixa, suggeriment, reclamació, exercici de drets de protecció de dades, etc., es conservaran durant el temps necessari per tramitar la sol·licitud, i en tot cas durant el temps establert legalment, així com durant el període necessari per a la formulació, exercici o defensa de reclamacions.

Les dades tractades per al compliment d'obligacions legals es conservaran durant el temps establert a la legislació aplicable.

Les dades demanades per a la formalització i execució del contracte seran conservades durant el termini en què duri la relació contractual, així com durant el període necessari per a la formulació, exercici o defensa de reclamacions, com a mínim cinc anys.

Les imatges captades a través dels sistemes de videovigilància es conservaran durant un termini màxim de 30 dies, llevat que el responsable del tractament en tingui coneixement d'algun fet que pogués ser rellevant per a una actuació judicial posterior.

Per als tractaments específicament consentits per l'usuari, les dades seran conservades mentre el titular no revoqui el consentiment prestat o sol·liciti la supressió/cancel·lació de les dades.

5. DESTINATARIS

Els responsables del tractament de les teves dades personals, indicades a l'apartat 1, podran realitzar les següents cessions a les categories de destinataris indicades:

  • Resta d'entitats que conformen el Grup Vithas, sobre la base de l'interès legítim en la correcta administració interna del Grup. Podeu consultar totes les societats que formen part del Grup Vithas a l'adreça https://vithas.es/sociedades-vithas/.
  • Companyies asseguradores que s'hagin de fer càrrec de la responsabilitat civil de: (a) l'atenció sanitària realitzada per Vithas; (b) accidents de trànsit els lesionats dels quals siguin atesos en els centres Vithas; tornar l'estat de les coses o les persones a la seva situació prèvia al dany; i (c) altres supòsits en què Vithas i/o la companyia asseguradora amb la que Vithas hagi contractat la cobertura del dany causat siguin responsables del pagament de la indemnització o de tornar l'estat de les coses o les persones a la seva situació prèvia al dany.

De vegades, les dades seran comunicades al Consorci de Compensació d'Assegurances quan sigui aquest, i no una companyia asseguradora, qui hagi de fer-se càrrec dels danys ocasionats en un accident de trànsit.

Aquesta cessió està legitimada per l'article 99 de la Llei 20/2015, del 14 de juliol, d'ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores.

  • Professionals sanitaris i les companyies asseguradores de la responsabilitat civil d'aquells, en el marc de reclamacions judicials i extrajudicials que els pacients dirigeixin davant d'aquells, sobre la base de l'interès legítim dels professionals i les companyies d'exercir el seu dret fonamental a la tutela judicial efectiva.
  • Autoritats administratives i judicials competents quan requereixin a Vithas l'aportació d'informació sobre els pacients en el marc dels procediments administratius o judicials de què coneguin (per exemple, l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o autoritats sanitàries amb facultats d'inspecció i sancionadores).
  • Registres, organismes i autoritats públiques, per al compliment d'obligacions legals específiques de reporti o informació, com ara:
    • L'Agència Espanyola del Medicament i els òrgans competents en farmacovigilància de les Comunitats Autònomes, en compliment de l'obligació dels professionals sanitaris de notificar les reaccions adverses a medicaments d'ús humà.
    • Registre d'Activitat d'Atenció Sanitària Especialitzada, dependent del Ministeri de Sanitat. Es comunica el Conjunt Mínim Bàsic de Dades, regulat en el Reial Decret 69/2015, de 6 de febrer, pel qual es regula el Registre d'Activitat d'Atenció Sanitària Especialitzada, en virtut de l'obligació legal recollit en l'esmentat Reial Decret i en l'article 53 de la Llei 16/2003, de 2.
    • Registre autonòmic corresponent de voluntats vitals, anticipades o instruccions prèvies, quan així ho prevegi la normativa autonòmica aplicable.
  • Companyies asseguradores, mutualitats, Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals, sserveis públics de salut i aquelles altres entitats públiques o privades que s'hagin obligat al pagament de l'assistència sanitària prestada als pacients, a fi de justificar la realització, el cost i la necessitat o pertinença de l'assistència sanitària.
  • Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals que hagin concertat amb Vithas l'assistència sanitària, a més de per a la gestió de l'assistència sanitària a la cobertura de la qual estan obligades, també per al control de les situacions d'incapacitat temporal i la gestió de les prestacions de la Seguretat Social.
  • Professionals sanitaris independents que desenvolupen la seva activitat professional als centres Vithas, amb l'única finalitat de proporcionar accés als professionals a la documentació clínica necessària per dur a terme l'atenció sanitària requerida pel pacient.
  • Laboratoris, quan calgui l'anàlisi de mostres per al correcte diagnòstic i tractament del pacient.
  • Subministradors de pròtesis i productes sanitaris implantables: en compliment de l'obligació de generar i facilitar al subministrador la targeta d'implantació dels productes sanitaris indicats a l'article 33 del Reial Decret 1591/2009, de 16 d'octubre, pel qual es regulen els productes sanitaris.

El subministrador del producte, a més, ha de remetre una còpia de la targeta d'implantació esmentada als registres nacionals d'implants creats mitjançant l'Ordre SCO/3603/2003, de 18 de desembre, per la qual es creen els registres nacionals d'implants, dependents de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

Tot això en el marc de la vigilància de productes sanitaris que estableix el Reial decret 1591/2009 esmentat i que correspon a l'AEMPS.

  • Entitats financeres, per gestionar els cobraments i pagaments a pacients o els seus representants, així com per al compliment de les obligacions de prevenció de blanqueig de capitals que tenen les entitats financeres esmentades.

Entitats financeres, per gestionar els cobraments i pagaments a pacients o els seus representants, així com per al compliment de les obligacions de prevenció de blanqueig de capitals que tenen les entitats financeres esmentades.
Quan un client o el seu representant sol·licitin el finançament d'una assistència sanitària a través de les vies establertes per Vithas, se cediran les dades personals d'identitat i econòmiques a l'entitat financera amb què col·labori Vithas per a l'anàlisi de les condicions i els requisits i, si escau —segons les condicions i els requisits establerts per l'entitat financera col·laboradora—, per a la formalització de l'operació. Aquesta cessió és necessària per prendre les mesures precontractuals oportunes i, si escau, executar el contracte de finançament entre el client i l'entitat financera.

  • Serveis d'urgències mèdiques i centres o professionals sanitaris (públics o privats) en cas de trasllat o derivació, ja sigui a petició i amb l'autorització del pacient o representant, o en cas de necessitat.
  • Forces i cossos de seguretat, així com jutjats i tribunals en el cas d'imatges captades per sistemes de videovigilància, sobre la base del compliment d'una obligació legal o per a la formulació, l'exercici i la defensa de reclamacions sobre la base de l'interès legítim, propi o de tercers, a exercir el dret a la tutela judicial efectiva. Addicionalment, les imatges i/o sons captats podrà ser accedit per prestadors de serveis del Responsable dels sectors de seguretat privada i assessorament legal.

Sense perjudici d'això, les dades personals del pacient (i, si escau, dels seus representants legals) podran ser accedides per prestadors de serveis de Vithas dels sectors de tecnologia i sistemes d'informació, gestió administrativa, màrqueting, assessorament legal i consultoria. Aquests tercers només accediran a les dades personals sota les instruccions i la supervisió de Vithas, i amb l'única finalitat de realitzar el servei contractat.

6. TRANSFERÈNCIES INTERNACIONALS

Els Responsables de tractament podran realitzar les transferències internacionals següents:

  • En el cas de pacients que acudeixin als nostres centres sota la cobertura d'entitats que estiguin ubicades fora de l'Espai Econòmic Europeu (Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega), es faran transferències internacionals amb les dades personals d'aquests pacients, amb la finalitat de gestionar la cobertura i obtenir el pagament pels serveis sanitaris prestats.

Aquestes transferències es realitzaran sempre amb el consentiment exprés i explícit del pacient, que ho haurà prestat en el moment de la creació de la fitxa de pacient.

En cas de negativa del pacient a dur a terme aquesta transferència, és possible que l'entitat obligada a la cobertura de les despeses per l'atenció sanitària prestada rebutgi fer-se'n càrrec, en no poder validar i comprovar l'atenció realitzada, i el pacient s'ha de fer càrrec directament del cost de l'atenció.

  • Quan el manteniment o la reparació dels equips sanitaris requereixi l'accés remot per part d'un proveïdor des d'un territori situat fora de l'Espai Econòmic Europeu.

Aquest accés es produirà en tot cas amb l'adopció prèvia de les garanties adequades previstes en el Reglament general de protecció de dades.

Pots sol·licitar més informació sobre qualsevol de les anteriors transferències internacionals a proteccion.datos@vithas.es.

7. DRETS

Pots exercir els teus drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, oposició i limitació del tractament que fem de les teves dades personals i a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament totalment automatitzat de les teves dades. Tens dret a retirar els consentiments prestats en qualsevol moment.

Per a una major eficiència en la gestió de la teva sol·licitud, et recomanem que indiquis la societat del Grup Vithas, hospital o centre amb què estigui relacionada la sol·licitud.

Per exercir els teus drets, pots fer-ho per correu postal a l'adreça de l'entitat o centre corresponent, o per correu electrònic a l'adreça única i centralitzada proteccion.datos@vithas.es.

Així mateix, informem que tens dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).