Compromesos amb el comportament ètic de la nostra organització
El Grup Vithas està plenament compromès amb el compliment de la legalitat en la seva activitat empresarial i impulsa el comportament ètic dels membres de l'organització en l'exercici de les seves funcions.
Marc d'actuació: ètica i compliment:
Vithas compta amb un codi de conducta que constitueix una guia de comportament que orienta la pràctica professional i la presa de decisions per tal que l'exercici de l'activitat es desenvolupi complint les normes legals i ètiques que promou Vithas
Vithas ha aprovat una Política de Compliment en què ratifica la seva voluntat de transmetre tolerància zero cap a comportaments o conductes inadequades que suposin actes il·lícits de qualsevol índole o que contravinguin els valors i principis de Vithas i manifesta l'interès de la companyia per la prevenció, detecció i eradicació de males pràctiques o irregularitats dins de l'organització.
La cultura Vithas promou com a principis inexcusables:
- El compliment de la legalitat, cosa que implica l'obligació, sense excepcions, de complir sempre amb la legislació vigent i amb les polítiques i els procediments interns.
- El ferm rebuig a qualsevol comportament, pràctica o forma de corrupció, tant pública com privada, prohibint-se de manera expressa qualsevol actuació d'aquesta naturalesa dins del Grup.
- Afavorir la presa de decisions d'acord amb els principis ètics recollits al nostre Codi de Conducta.
Normativa interna relacionada:
Totes les actuacions del Grup Vithas pivoten sobre la legalitat i la integritat.
Per promoure una veritable cultura de compliment dins del Grup és indispensable comptar amb estructures internes que permetin prevenir, detectar i eradicar amenaces als interessos protegits.
Amb aquesta finalitat, el Grup Vithas ha establert els mecanismes perquè totes les persones que, en el context de l’activitat laboral o professional, tinguin coneixement d’infraccions del Dret de la Unió Europea, o de la comissió de qualsevol tipus d’infraccions penals o administratives greus o molt greus o d’actuacions contràries als principis recollits en el codi de conducta, puguin posar-ho en coneixement de l’òrgan responsable del sistema intern d’informació.
El Grup Vithas fomenta la cultura de la comunicació d’aquests fets de manera honesta i garanteix que no hi haurà represàlies ni conseqüències negatives per haver realitzat aquesta comunicació. Per això proporciona com a canal per a la recepció segura de la informació el canal de conducta, que habitualment pot rebre altres denominacions com canal intern d’informació, canal ètic o canal de denúncies.
Les informacions rebudes seran tramitades conforme al procediment del canal de Conducta que pots consultar en aquesta secció i que es regeix pels principis següents:
- Respecte de l’autonomia i independència del responsable del sistema intern d’informació, respecte de l’òrgan d’administració i de qualsevol altra instància de l’organització, no podent rebre instruccions de cap tipus en l’exercici de les seves facultats i evitant les situacions de conflicte d’interès.
- Deure d’informar de tots els membres de l’organització sobre fets o conductes que fonamentadament siguin sospitosos de constituir fets delictius, incompliments o infraccions legals o que contravinguin la normativa interna del Grup.
- Facilitat d’accés al Canal de Conducta (canal intern de comunicació) per a les persones informants i als procediments que el regulen.
- Garantia de confidencialitat sobre la identitat de l’informant i de qualsevol persona esmentada en la comunicació.
- Admissió de comunicacions anònimes, si així és la voluntat de l’informant.
- Principi de bona fe, claredat i veracitat a l’hora de presentar una comunicació i en el desenvolupament de totes les activitats d’investigació.
- Respecte de la presumpció d’innocència, a l’honor i a la defensa de les persones afectades.
- Prohibició de represàliesi indemnitat de l’informant de bona fe.
- Protecció de les dades de caràcter personal en tot el procés de comunicació i resolució i prohibició d’accés a la informació per persones no autoritzades.
Consulta aquí el procediment del canal de conducta