cita online vithas

Canal de conducta

Compromesos amb el comportament ètic de la nostra organització

El Grup Vithas està plenament compromès amb el compliment de la legalitat en la seva activitat empresarial i impulsa el comportament ètic dels membres de l'organització en l'exercici de les seves funcions.

Marc d'actuació: ètica i compliment:

Vithas compta amb un codi de conducta que constitueix una guia de comportament que orienta la pràctica professional i la presa de decisions per tal que l'exercici de l'activitat es desenvolupi complint les normes legals i ètiques que promou Vithas

Vithas ha aprovat una Política de Compliment en què ratifica la seva voluntat de transmetre tolerància zero cap a comportaments o conductes inadequades que suposin actes il·lícits de qualsevol índole o que contravinguin els valors i principis de Vithas i manifesta l'interès de la companyia per la prevenció, detecció i eradicació de males pràctiques o irregularitats dins de l'organització.

La cultura Vithas promou com a principis inexcusables:

  • El compliment de la legalitat, cosa que implica l'obligació, sense excepcions, de complir sempre amb la legislació vigent i amb les polítiques i els procediments interns.
  • El ferm rebuig a qualsevol comportament, pràctica o forma de corrupció, tant pública com privada, prohibint-se de manera expressa qualsevol actuació d'aquesta naturalesa dins del Grup.
  • Afavorir la presa de decisions d'acord amb els principis ètics recollits al nostre Codi de Conducta.

Normativa interna relacionada:

Totes les actuacions del Grup Vithas pivoten sobre la legalitat i la integritat.

Per promoure una veritable cultura de compliment dins del Grup és indispensable comptar amb estructures internes que permetin prevenir, detectar i eradicar amenaces als interessos protegits.

Amb aquesta finalitat, el Grup Vithas ha establert els mecanismes perquè totes les persones que, en el context de l’activitat laboral o professional, tinguin coneixement d’infraccions del Dret de la Unió Europea, o de la comissió de qualsevol tipus d’infraccions penals o administratives greus o molt greus o d’actuacions contràries als principis recollits en el codi de conducta, puguin posar-ho en coneixement de l’òrgan responsable del sistema intern d’informació.

El Grup Vithas fomenta la cultura de la comunicació d’aquests fets de manera honesta i garanteix que no hi haurà represàlies ni conseqüències negatives per haver realitzat aquesta comunicació. Per això proporciona com a canal per a la recepció segura de la informació el canal de conducta, que habitualment pot rebre altres denominacions com canal intern d’informació, canal ètic o canal de denúncies.

Les informacions rebudes seran tramitades conforme al procediment del canal de Conducta que pots consultar en aquesta secció i que es regeix pels principis següents:

  • Respecte de l’autonomia i independència del responsable del sistema intern d’informació, respecte de l’òrgan d’administració i de qualsevol altra instància de l’organització, no podent rebre instruccions de cap tipus en l’exercici de les seves facultats i evitant les situacions de conflicte d’interès.
  • Deure d’informar de tots els membres de l’organització sobre fets o conductes que fonamentadament siguin sospitosos de constituir fets delictius, incompliments o infraccions legals o que contravinguin la normativa interna del Grup.
  • Facilitat d’accés al Canal de Conducta (canal intern de comunicació) per a les persones informants i als procediments que el regulen.
  • Garantia de confidencialitat sobre la identitat de l’informant i de qualsevol persona esmentada en la comunicació.
  • Admissió de comunicacions anònimes, si així és la voluntat de l’informant.
  • Principi de bona fe, claredat i veracitat a l’hora de presentar una comunicació i en el desenvolupament de totes les activitats d’investigació.
  • Respecte de la presumpció d’innocència, a l’honor i a la defensa de les persones afectades.
  • Prohibició de represàliesi indemnitat de l’informant de bona fe.
  • Protecció de les dades de caràcter personal en tot el procés de comunicació i resolució i prohibició d’accés a la informació per persones no autoritzades.

     

    Consulta aquí el procediment del canal de conducta

     

Accès al canal de conducta

Preguntes freqüents sobre el canal de conducta