
Quan fer una avaluació?
- Dificultats per a l’aprenentatge.
- Recordar seqüències senzilles o instruccions.
- Si presenta un progrés més lent en l’aprenentatge que els seus companys, inverteix lletres o números de manera persistent.
- Li costa llegir o escriure amb fluïdesa i amb una comprensió lectora adequada per a la seva edat.
És important investigar si existeixen comorbiditats com el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH), problemes emocionals relacionats amb l’autoestima i l’ansietat pel seu rendiment escolar.
Es recomana realitzar la primera avaluació especialitzada en els primers anys de l’educació primària (6-7 anys), o abans si s’observen senyals preocupants.
Evolució i pronòstic
El pronòstic és generalment favorable, sempre que la detecció sigui precoç i s’instauri el tractament correcte.
És fonamental que els pares, mestres i professionals sanitaris implicats treballin en equip per assegurar un entorn de suport.

Quines proves s'han de fer?
Els especialistes realitzaran una exploració física del pacient, determinat la necessitat de realitzar altres avaluacions complementàries, com:
- Avaluacions neuropsicològiques:
- Avaluació de competències intel·lectuals.
- Avaluacions específiques del llenguatge: Indicades en casos de dificultats en la comprensió i expressió verbal.
- Avaluació de funcions executives i atenció.
- Avaluació emocional.
- Proves auditives i visuals: Per detectar problemes sensorials que puguin interferir en l’aprenentatge.
- Altres: Segons la sospita clínica.

